PRAWO NATURALNE

Katolicka nauka społeczna ustala więc ogólne normy moralne działalności człowieka w życiu, w szerokim znacze­niu społecznym. Można ją więc, idąc za Janem Pawłem II, zaliczyć do dziedziny teologii moralnej (SRS 41).Po drugim Soborze Watykańskim punkt ciężkości nauki społecznej Kościoła przesunął się wyraźnie z prawa naturalnego ku prawu objawionemu, z filozofii ku teologii. Prawa człowieka, odgrywające coraz większą rolę w myśli społecz­nej, zaczęto wyprowadzać z samej natury człowieka, pomijając prawo naturalne, będące odbiciem Bożego prawa odwiecznego (lex aeterna) w tej naturze. Zaczęło się mówić o podstawowych prawach (Grundrechte) czy podstawowych warto­ściach (Grundwerte) czy wreszcie o godności człowieka jako źródłu praw osoby ludzkiej. Przyczyną tej ewolucji jest sformułowanie praw osobowych człowieka na gruncie, który może stanowić wspólną podstawę poglądów nie tylko chrześ­cijańskich lecz i ogólnoludzkich.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć ! Nazywam się Ewelina Maciejczyk i jestem kadrowa w dużej firmie w Polsce. Bloga prowadzę bo od zawsze moją pasją było pisanie, a że na finansach i rachunkowości znam się dobrze to właśnie dlatego postanowiłam założyć stronę właśnie o takiej tematyce. Jeśli podoba Ci sie to co tutaj zamieszczam to odezwij się w komentarzu.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.